Nieuws

Pensioen zelf opbouwen: Direct aan de slag gaan

Jouw pensioen zelf opbouwen? Dan kun je het beste zo snel mogelijk na alle mogelijkheden gaan kijken. Je hebt vandaag de dag namelijk veel verschillende mogelijkheden en kunt met het een meer geld gaan sparen dan met de ander. Omdat lang niet alles duidelijk is, kun je het beste de hulp van een professional inschakelen. Een van de professionals die jou hierbij kan helpen is Synvest. Maar hoe kun je dan goed voorbereid aan de slag gaan? Lees snel verder en ontdek wat je allemaal kunt doen om jouw pensioen op te gaan bouwen.

Pensioen zelf opbouwen door te sparen

Pensioen zelf opbouwen kent veel mogelijkheden. Het geld dat je met jouw vaste baan spaart als onderdeel van jouw pensioen zal jou niet heel veel geld op gaan leveren. Je kunt dan een bepaald bedrag per maand opzij gaan zetten. Banken bieden vandaag de dag echter niet heel veel rente meer, waardoor het bedrag niet snel zal gaan groeien. Sparen zal jou daarom op een later moment nog niet het bedrag op gaan leveren dat je gehoopt hebt. Echter is het wel de oplossing met de minste risico’s die je gaat vinden voor de langere termijn.

Beleggen voor een hoger rendement

Als je meer geld hebt en iets meer risico’s kunt nemen, dan is beleggen een optie. Jouw pensioen zelf opbouwen door te beleggen houdt in dat je het geld voor langere tijd kwijt gaat zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld gaan investeren in valuta, vastgoed of verzekeringen. Ook zijn er een aantal duurzame ontwikkelingen waar je jouw geld op in kunt zetten. Je kunt dan een rendement behalen door de winst die op deze zaken komt. Alleen zal er in sommige gebieden ook wel eens een verlies geleden worden. Dit is dus het risico dat je gaat nemen door deze manier van opbouwen.

Online of offline gaan beleggen

Jouw pensioen zelf opbouwen kan dan zowel via online wegen als via de normale wegen. Online heb je steeds meer mogelijkheden en kun je op ieder moment van de dag aan de slag gaan. Veel websites en apps laten het echter lijken alsof het eenvoudig is om te beleggen, terwijl dit niet het geval is. Je moet namelijk veel kennis hebben over de opties en de strategieën. Echter kun je hier ook gaan oefenen door middel van een demoversie van het beleggen. Dit heb je niet als je het via de normale wegen gaat doen.

Profiteren van de kennis

Het enige wat jij dan nog hoeft te doen, is jezelf zo goed mogelijk in te lezen. Jouw pensioen zelf opbouwen kan dan een lucratieve bezigheid zijn en je op de langere termijn altijd een bedrag op gaan leveren. Met behulp van een professional kun je dan nog meer gaan profiteren en heb je voldoende adviezen tot jouw beschikking. De risico’s worden dan ook beperkt tot een minimum, doordat de juiste kennis ingezet wordt met jouw investering. Ga daarom gelijk aan de slag met opbouwen via Synvest.nl.

Leningen oversluiten: Profiteer van de voordelen

Betaal je veel verschillende rentes en wil je daarom leningen oversluiten? Dan kun je direct van de voordelen gaan genieten. Het oversluiten van jouw verschillende leningen zal jou namelijk laten genieten van alles wat op jouw pad komt, waarbij er ook meer duidelijkheid geboden wordt. Er zijn veel verschillende plaatsen waar je deze oversluiting kunt gaan realiseren. Een van de mogelijkheden die je hebt, is De Nederlandse Kredietmaatschappij. Alleen moet je dan wel weten waarom je deze oversluiting zou moeten regelen en welke voordelen het voor jou meebrengt. Lees daarom snel verder en begin met jouw aanvraag.

Leningen oversluiten voor duidelijkheid

Leningen oversluiten kan in eerste instantie meer overzicht bieden. Wellicht heb je enkele kleine leningen bij verschillende kredietmaatschappijen lopen, waardoor je niet goed meer weet wat er allemaal open staat. Je moet continu naar de juiste partijen gaan kijken en de bedragen overmaken. Ondanks dat je de incasso’s wellicht automatisch laat verlopen, brengt het toch veel verwarring met zich mee. Door alles op een plek te hebben, heb je een idee van wat er nog afbetaald moet worden en kun je het tussendoor ook beter gaan bekijken. Dit zorgt ervoor dat je geen betaling meer overslaat.

Minder rente betalen voor de leningen

Ook voor de rentes kun je leningen oversluiten. Voor iedere lening die open staat, betaal je immers een bepaald bedrag. De rentes kunnen op deze manier hoog op gaan lopen en zorgen ervoor dat je aan het einde van de afbetalingen veel meer geld kwijt bent dan nodig is. Door de leningen op een plek te hebben, betaal je ook maar eenmalig een rente. Hierdoor zal het allemaal veel lager uit gaan pakken. Je weet daardoor waar je aan toe bent en kunt jezelf veel geld gaan besparen op de langere termijn bij een kredietmaatschappij. 

Het bedrag gaan bepalen

Leningen oversluiten is snel geregeld. Je kunt dit namelijk bij de kredietmaatschappij direct aangeven. Dit doe je door eerst een nieuwe lening aan te vragen. Je vult de gevraagde gegevens in, waarna je aangeeft dat het doel is om andere leningen onder een dak te krijgen. Het is daarbij belangrijk dat je hetzelfde bedrag aanvraagt als wat er open staat. Door te weinig of te veel te gaan lenen is de kans namelijk groot dat jouw aanvraag afgewezen wordt en je alsnog niet kunt profiteren van de voordelen. Je wilt immers een zo laag mogelijk bedrag betalen.

Direct gaan genieten van alle voordelen

De voordelen van leningen oversluiten komen dan direct op jouw pad. Het uiteindelijke bedrag dat je moet betalen wordt veel lager en het overzicht is direct weer terug. Je hoeft maar bij een kredietmaatschappij het bedrag af te lossen en kunt in veel gevallen zelfs vroegtijdig aflossen zonder een boete te ontvangen. Hierdoor ben je nog sneller van jouw schulden af en is de financiële situatie in een klap verbetert. Begin daarom zelf met de aanvraag via Denederlandsekredietmaatschappij.nl en zorg ervoor dat het voor jou makkelijker wordt om ruimte te creëren.

 

Winkel? Ben jij al online begonnen?

Veel winkels verdwijnen uit de winkelstraat en dit is erg jammer. De afgelopen maanden hebben veel winkels mij benaderd om hen te helpen bij het op orde brengen van de organisatie. Bij het genereren van meer omzet moet de basis van je organisatie immers goed zijn. Het probleem van veel winkels is dat alles offline blijft, terwijl de rest van de wereld wel steeds meer online zaken doet. Dit geldt ook voor het kopen van artikelen, van tv’s tot boeken, tegenwoordig wordt dit grotendeels online gedaan!

Het is daarom ook belangrijk om als offline winkel een vertaalslag te maken naar online. Je kan immers niet achterblijven op je concurrenten, want zeker nu geldt dat een webshop onmisbaar is. Veel ondernemers hebben echter moeite met het maken van een goede webshop. Ook zijn er bij het opzetten van een webshop grote investeringen gemoeid. Een webshop bij een webshopbouwer kost immers al snel €2.500 tot €10.000 en dit bedrag heeft een flinke impact op je cashflow en je winst.

Gelukkig zijn er tegenwoordig diverse oplossingen voor het opzetten van een webshop. Met de juiste webshop software kan je binnen enkele uren zelf een goed werkende webshop maken. Er is diverse software online te verkrijgen voor een bescheiden bedrag per maand. Zo heb je bij CCV Shop een webwinkel voor enkele tientjes per maand. Hierbij heb je geen zorgen om de werking van je webshop of het verzorgen van betalingen, dit wordt allemaal verzorgd door de leverancier van de software!

Ook hebben diverse webshop software pakketten koppelingen met administratie software, waardoor je dit naadloos kan integreren in je huidige administratie. Het is zelfs mogelijk om met een POS kassa systeem je webshop en winkel te integreren wat betreft voorraad en administratie. Zo is alles altijd 100% up-to-date!

Wat moet er op een factuur staan?

Het is niet altijd duidelijk wat er allemaal op een factuur moet staan. Daarom vertel ik het je graag in dit nieuwsbericht. In de volgende punten heb ik opgesomd wat er allemaal op een factuur moet staan. Dit is conform de eisen van de Belastingdienst.

  • Jouw volledige juridische naam (bedrijfsnaam);
  • De volledige naam van je klant (bedrijfsnaam indien het een B2B klant is);
  • Het volledige adres van je klant;
  • Je eigen BTW nummer;
  • Je eigen KVK nummer;
  • De factuurdatum;
  • Een uniek volgnummer;
  • De geleverde diensten en de hoeveelheden;
  • De datum waarop de diensten/goederen zijn geleverd;
  • Het in rekening te brengen bedrag exclusief BTW;
  • Het BTW-tarief;
  • Het BTW-bedrag;
  • Het totaalbedrag.

Let er verder op dat je de factuur bewaart, dit is een eis van de Belastingdienst.

Meest gemaakte fouten

Sinds de eerste activiteiten van de Graaff Consult ben ik diverse fouten tegengekomen wat betreft de administratie van bedrijven. Om te voorkomen dat jij dezelfde fouten maakt heb ik de meest gemaakte fouten op een rijtje gezet.

1) Eisen dat je klanten binnen 14 dagen betalen

Let hiermee goed op, de wettelijke betaaltermijn is namelijk 30 dagen. Wanneer je erg aandringt op het voldoen van de gestuurde facturen binnen 14 dagen kan je problemen krijgen.

2) Versturen van facturen vanuit Word/Excel

Bij het versturen van facturen vanuit Word of Excel is een foutje snel gemaakt. Beter is daarom om gebruik te maken van een goed boekhoudprogramma. Online factureren is daarmee binnen een paar klikken geregeld.

3) Niet registreren van kilometers

Kilometers mag je met 19 cent exclusief BTW als kosten opvoeren in je boekhouding. Dit kan je honderden euro’s per jaar besparen. Zorg er daarom goed voor dat je kilometeradministratie op orde is en dat je alles bijhoudt.

4) Opvoeren van eten als kosten

Hoewel het misschien makkelijk is mag het niet altijd: het opvoeren van eten als kosten. Let hier goed bij op, want het kan je op boetes komen te staan! De Belastingdienst geeft duidelijke uitleg over wat je wel en niet mag opvoeren als kosten.

5) Niet bijhouden van uren

Wanneer je als zelfstandige ondernemer werkt is het verplicht aan de urennorm te voldoen voordat je gebruik kan maken van aftrekposten. Je moet dan ook kunnen aantonen dat je het aantal uren hebt gemaakt. Houdt daarom altijd je gemaakte uren bij, de Belastingdienst kan immers op controle komen!

6) Het niet opslaan van je administratie

Na meerdere jaren moet je je administratie aan de Belastingdienst kunnen tonen. Elke ondernemer heeft zich te houden aan de bewaarplicht. Zorg er dus voor dat je je administratie bewaard!

7) Het niet gebruiken van CRM software

Met de juiste CRM software zorg je als organisatie dat je je klanten achter de schermen goed kan beheren. Met aantekeningen en gegevens kan je je klanten sneller helpen en leer je ze beter kennen. CRM software is een must voor elke onderneming en kan je veel geld opleveren.

Heb jij vragen? Of ergens hulp bij nodig? Schroom dan niet om contact met mij op te nemen!

Tip: wil je het juiste urenregistratie pakket vinden? De urenregistratie ZZP pagina van Urenregistratie Software Vergelijken biedt de juiste oplossing!

Vorderingen naar een incassobureau: wat zijn de regels?

Geregeld hoor ik van cliënten dat hun klanten de verstuurde facturen enorm laat of soms zelfs niet voldoen. Dit heeft nadelige gevolgen, aangezien de cashflow van een onderneming op deze manier verkleind wordt. Daarnaast hebben bedrijven zich te houden aan het gestelde wettelijke betaaltermijn van ten minste 30 dagen. Wanneer een klant zijn/haar facturen niet voldoet kan het soms goed zijn de vordering uit handen te geven aan een incassobureau. Om alles helder op een rij te hebben, staan hieronder de stappen en regels naar het uithanden geven van een vordering.

Eerste herinnering

Na het verstrijken van de betaaltermijn dien je je klant een eerste herinnering te sturen. Hierin vermeld je de datum waarop de factuur verstuurd is, begrip voor de situatie (“Het kan zijn dat de factuur aan uw aandacht is ontsnapt.”) en vraag je om de factuur binnen een bepaalde periode (bijvoorbeeld 14 dagen) te voldoen.

Tweede herinnering

Wanneer na de eerste herinnering de factuur nog niet is voldaan dien je een tweede herinnering te sturen. Vermeldt hierin de factuurdatum en de datum van de eerste verstuurde herinnering. Het is goed om tijdens deze tweede herinnering iets meer druk op de klant te zetten. Vermeld ook hierbij weer het aantal dagen waarbinnen de vordering voldaan moet worden.

Aanmaning

Mocht de klant de factuur nog steeds niet hebben voldaan, dan dien je een aanmaning te sturen. Vermeld hierin op welke data de vorige twee herinneringen zijn verstuurd. Vermeldt daarbij ook dat wanneer de klant zijn facturen niet voldoet binnen een bepaalde periode, de vordering uit handen wordt gegeven aan een incassobureau.

Let op: vergeet niet op de aanmaning te vermelden dat de kosten voor het uit handen geven van de vordering aan het incassobureau verhaalt zullen worden op je klant!